Kokosovo olje za zdrav jedilnik

V želji po prilagoditvi jedilnika se mnogi odločajo za uporabo drugih virov maščobe. Dobro je znano, da tradicionalna olja niso primerna za sestavo zdravega jedilnika, saj predstavljajo le prazne kalorije, ki ne pomagajo veliko ne pri hujšanju ne pri hranjenju telesa. Hitro uporabimo preveč olja, mastne jedi pa uživamo v prevelikih količinah. To lahko dokaj enostavno rešimo z uporabo drugih virov maščobe, pri čemer izdelki iz kokosa še posebej izstopajo.

Kokos je izvrsten vir zdrave maščobe, še posebej če se posvetimo primerjavi različnih izdelkov, ki jih lahko izdelamo iz tega sadeža. Na voljo so različni izdelki, s katerimi lahko popestrimo zdrav jedilnik, posebej priljubljeni pa sta predvsem dve obliki kokosove masti – kokosovo maslo in kokosovo olje. Oboje lahko v posrečenih kombinacijah vključimo na zdrav jedilnik, s tem pa izkoristimo vse prednosti, ki jih ponuja hranilna sestava kokosa.

Kaj ponuja kokosovo olje?

Kokosovo olje je odličen vir maščob, saj ima v primerjavi s tradicionalnimi maščobami bistveno ugodnejšo sestavo. Poleg mono- in polinenasičenih maščob vsebuje tudi MCT maščobe, ki so veliko bolj prijazne do človeškega telesa. Hitreje se absorbirajo in ponujajo uporabno energijo za delovanje možganov.

Poleg tega so kokosove maščobe veliko bolj primerne za tiste, ki pazijo na kalorični vnos. Res je, da je kalorična vrednost kokosovega masla na primer med višjimi, ki jih lahko opazimo v živilih v trgovini, a pri pripravi jedi se v končni fazi skupna energijska vrednost zniža, uporabimo manj maščobe in s koristnimi hranili naredimo več dobrega za svoje telo. Na kalorije bodo seveda pazili tudi tisti, ki želijo znižati svojo telesno težo, tako da bodo lahko že z manjšo prilagoditvijo dosegli boljši rezultat. Seveda kokosovo olje ali maslo ne more narediti čudeža, lahko pa to predstavlja prvi korak na poti do bolj zdravega jedilnika – nenazadnje ne zahteva velike prilagoditve, preprosto uporabimo drugo olje namesto tistega, ki smo ga vajeni. Med koristnimi učinki lahko izpostavimo tudi zaviranje apetita, kar je še ena prednost za tiste, ki želijo shujšati.

Kokos je prebiotik, ustvarja ugodno okolje v želodcu in uravnava črevesno floro, hkrati pa laurična kislina ubija škodljive bakterije in krepi imunski sistem. Naposled gre omeniti še to, da kokosovo olje uravnava razmerje med dobrim in slabim holesterolom, torej gotovo sodi na zdrav jedilnik – priporoča se seveda tudi tistim, ki niso posebej pozorni na to, kaj vnašajo v svoje telo.

Kje dobiti kokosovo olje?

Ponudba zdravih živil se hitro razvija in prihaja na prodajne police raznih slovenskih trgovcev. A pri kokosovem olju je treba še posebej paziti na to, da izberemo kakovostne izdelke s preverjenim poreklom, saj je na voljo veliko različic, ki niso v vsakem primeru povsem koristne za telo. Najbolje je seveda izbrati hladno stisnjeno kokosovo olje. Veliko informacij in ponudbe je možno najti tudi na spletu.